31 December 2013

Semalam tidur rumah abang sedara dekat Alor Gajah. Alang-alang balik from Kuala Lumpur(KL), mak cik ingat nak hantar aku balik rumah je. Tapi dah penat, pergi je lah rumah abang sedara dekat AG tu. Go on jelah, lagipun sejak dia pindah situ, aku pun tak pernah pegi. Besar la jugak rumah dia. Biasa rumah bujangkan kecik je. Ni, besar. 1 rumah tu, dia duduk 3 orang. Means ada lagi 2 orang kawan dia. 1 aku tak pernah tengok, 1 lagi aku selalu tengok dia dengan abang sedara aku, tapi seriously pendiam gila. Hanya jawab bila ditanya. Keluar bilik pun kalau orang ajak. *huishhhh. Pelik aku. Lagi satu, semalam, dalam pukul 11.20 pm. Tetiba mak cik Tanya “Ya, nak guna tak buat telefon sape-sape. Dapat free ni. Tapi sampai pukul 12 tengah malam ni jelah. Nak tak? No maxis je. Kalau-kalau nak telefon pakwe ke?” Aku hah? Ye ke ni? Boleh ke? Jap2.” Ape lagi! cepat-cepat tanya S, “ada no maxis? Mak cik offer ni dapat free call” Mr S “ada. Tapi no adik. 017!@#$%^&” straight call dia sebab TINGGAL LAGI SETENGAH JAM JEEE!!! Call punya call, sampai pukul 12 lebih, terfikir jugak, S pulak dah tanya “aik? Tak habis ke? Dah lebih pukul 12 ni. Kang berjalan kredit” aku pun tanya la mak cik, “uda, ada kredit ke ni?” uda cakap “ tak de. RM0.00 Ya” oh. Okeng. Selagi dia tak habis, go on jelah. Sampailah dah nak pukul satu, borak-borak dengan S, tiba-tiba, TUUTTTTTT. Lah? Habis? Rupa-rupanya bateri  S  yang dah habis. Okaylah. Tak pe. Tak sempat nak cakap penutup, habis macam tu jelah. Tak pelah. Nak buat macam mana. Malam tu dah habis cakap dengan S, tengah-tengah malam mak cik pulak pegi buat lawak. Gelak gabak aku sampai kena tegur dengan nenek. *Malu toqq. Abang sedara pulak balik, siap bawak balik kue teow basah. Nak bagi kiteorang makan. *Lohh! Pukul 1 makan? Gemuklah aku! Nak, tak nak. Kena la makan jugak. Karang kata membazirlah bagai. Dah la PEDAS! Paling paling paling aku tak suka is PEDAS. Sampai menangis aku makan.haha! Mak cik aku pun sama. Haha. Tergelak-gelak kitaorang. Dah makan pulak straight tidur, mana tak nya. Makanan pun tak sempat nak cerna, memang makin makin makin tergemuklah aku.

Pagi tadi bangun awal, yelah. Takkan nak buat macam rumah sendirikan kakak oii. Pagi-pagi mak cik dah ajak pegi AG Sentral sebab nak beli tiket bas. Almaklumlehh nak balik kampung. Baru la aku kenal AG sentral yang selama ni S duk cerita2. Okeng. Dah beli tiket bagai, pak cik sedara pulak ajak kitaorang pegi Tesco Cheng. Wuwuwu, tak pernah pegi. Boleh tahan la besar dia. Tapi tak sangat la. *ape aku cakap? Lama kot jalan-jalan dalam tu. Shopping punya pasal. Aishhh.*biasa bagi perempuan maybe. Dah siap bayar, naik kereta then balik. Sampai rumah(abang sedara), straight tidur. Penat punya pasal agaknya.*penat berjalan. Bangun-bangun je, Nenek ajak makan tengah hari. Lepas makan rehat kejap then siap-siap for pak cik Yusuf nak hantar balik rumah. *bestnya!bestnya! balik rumah! *yuhuuuu~ Now, I’m at home. Welcome to me. Haha. Opss. Umi dah panggil kena buat air. Ada orang datang tu. Chaoo dulu ye. Dadaaa~ -xoxo-

Please Like And Comment ye ((:

0 surat cinta:

Post a Comment